Efekt cieplarniany jako negatywny wpływ przemysłu

Ciężko przecenić wpływ przemysłu na ułatwianie naszego życia, ale jednocześnie trzeba zdawać sobie sprawę z negatywnych skutków jakie ze sobą niesie dla środowiska. Jednym z takich niszczących dla naszej planety zjawisk jest wzrastanie efektu cieplarnianego. Efekt cieplarniany, nazywany również szklarniowym, jest związany z ocieplaniem się ziemskiego klimatu.
Przeczytaj również: Redukowanie efektu cieplarnianego
Powodowany jest głównie zwiększoną zawartością gazów takich jak freon, metan, dwutlenek azotu czy dwutlenku węgla, przez co zatrzymywana jest spora ilość ciepła emitowanego do atmosfery. W jaki sposób wymienione wcześniej gazy wpływają na efekt cieplarniany? Z jednej strony przepuszczają one fale słoneczne, jednak z drugiej wchłaniają podczerwone promieniowanie, przez co blokują wydobywanie się ciepła atmosferycznego do kosmosu. Choć nasze pokolenie prawdopodobnie nie odczuje drastycznych skutków nasilenia efektu cieplarnianego, to nasi wnukowie i prawnukowie już jak najbardziej.
Przeczytaj również: Negatywne skutki efektu cieplarnianego
Jeśli nie powstrzymamy efektu cieplarnianego, to naukowcy przewidują, że 2100 roku ogólna temperatura może wzrosnąć nawet o 3 stopnie Celsjusza.
Przeczytaj również: Przemysł i jego wpływ na zmianę klimatu
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Jakie zalety ma hebe banderii w pielęgnacji ogrodów?
Hebe banderii to roślina, która zyskuje coraz większą popularność wśród miłośników zieleni. Jej atrakcyjny wygląd i różnorodność gatunków sprawiają, że doskonale nadaje się do ogrodów. W artykule omówimy zalety hebe banderii w pielęgnacji przestrzeni oraz porady dotyczące jej uprawy i zastosowania w

Jak skutecznie wykorzystać torby z logo w kampaniach promocyjnych?
Torby z logo to nie tylko praktyczne akcesoria, ale także potężne narzędzie marketingowe. Ich wykorzystanie może zwiększyć widoczność marki oraz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W kampaniach promocyjnych sprawdzają się różnorodne rodzaje toreb, które wpływają na postrzeganie firmy. Dzi ęki n